**..** صـــــــــدای مــن **..**

پژوهشکده ایرانیان

**..** صـــــــــدای مــن **..**

پژوهشکده ایرانیان

ویژه نامه شهادت حضرت زینب (س)

زینب کیست؟

او نواده گرانقدر پیامبر خاتم صلی اللْه علیه و آله است. فرزند علی‹ع› و فاطمه‹س› ، خواهر حسن و حسین علیهما السلام یادگار قیام کربلا، الگوی صبر استقامت، نمونه ای از پایمردی بی نظیر یک زن پس از فاطمه معصومه‹س›. زینب هم رزم و هم پیمان حسین‹ع› است. قهرمان حادثه کربلاست، رزمنده ای هدفدار است، و رساننده خون وشهادت.

او زنی است که وجودش را نذر خدمت به اسلام و قربانی دفاع از مکتب کرده است و در حفظ حوزه شریعت از زندگیش، از خانواده و فرزندانش، و از آبرو و جانش مایه گذاشته است، زنی است که در دوران زندگی سراسر دشوارش با مصائب بی شماری مواجه بوده و در سالهای آخر حیاتش حوادثی هولناک و پیشامدهای سهمگینی را پشت سر گذارده است. اما در عین داغدیدگی بی مانند، و تحمّل صدمات و لطمات شکنجه آور، هدف خود را فراموش نکرده است. او خود را سربازی فدائی اسلام می شناخت و در چهره یک زن نمونه مسلمان به انجام وظیفه پرداخته است.  

خانواده زینب

طهارت اصل و شرافت خانوادگی از مسائلی است که در اسلام بدانعنایت بسیار شده است. در گزینش افراد برای تصدی امور مسلمین، در انتخاب فرد برای همسری و شریک زندگی شدن، در درخواست حوائج مهم و اساسی از افراد به ما توصیه شده است به سوی کسانی روی آوریم که دارای شرافت و نجابت و برخوردار ازاصالت خانوادگی هستند و بر این مبنای فکری است که از خانواده زینب‹س› و از اصالت ریشه و تبار او سخن می گوئیم.

جز زینب و اعضای خانواده اش کیست که دارای چنین اصیل و روشن، وخانواده ای پاک وشناخته شده باشد؟ او مولودی است که در طهارت خاندان، پاکی و اصالت تبار، عظمت و پاکیزگی دودمان همانندی در عالم زنان ندارد.

جدش

جدش محمّد مصطفی‹ص›،ختم انبئاء وآخرین حلقه از سلسله نبوّت، و ملهم به وحی، وآورنده بهترین دین وکتاب، و دارای مقام وَ اِنَّکَ لَعلی خُلُقٍ عظیم و مورد تأئید پروردگار در جنبه رحمت آوری و مایه مهر و عنایت برای جهانیان است. در وصفش لولاک لما خلقت الافلاک سروده شده و در شأنش و لسوف یعطیک ربّک فترضی علامه محسن امین(ره) زینب را شاخه ای ازشاخه های شجره طیّبه نبوت معرفی می کند فرعی که پیوسته به اصل نبوت است و عمل او را در تاریخ زندگیش اهمیت و عظمت این و در خوری او را به این مقام نشان می دهد. گروه اهل سنت زینب را راوی احادیثی از رسول خدا معرفی کردند و بسیاری از محدثان به اتکای سخن او نقل حدیث کردند

پدرش

پدرش علی مرتضی، برادر و داماد پیامبر‹ص› پسرعم او،  و وصی وخلیفه راستین او و اعلم الناس بعد رسول اللّه و مصداق علی اقضاکم، و اعدلکم و اورکم و اعبدکم است .

او فرزند بهترین خلق خدا پس از وفات پیامبر است، که روزگار نظیر او را در عرصه گیتی ندیده است.

او فرزند کسی است که در دوران خلافتش بهترین نظام حکومتی را به وجود آورده و عالی ترین نظام عدل و قسط را در جامعه پیاده کرد، عدلی که خود را در ختم حکومت او را قربانی کرد. در عصر حکومت با همه اشتغالاتی که داشت شبها انبانی از غذا بر دوش گرفته و به گونه ای ناشناس به در خانه فقیران کوفه می رفت گرسنگان را سیر می کرد، و به داد درماندگان می رسید .

او همان کسی است که در جنگ های صدر اسلام به دستور رسول گرامی اسلام، و با تیغ خود سرنوشت کفر و اسلام را معین کرد و در جنگ خندق با ضربت کاری خود اجری برتر از عبادت ثقلین را برای خود فراهم آورده است. زینب فرزند چنین پدر و در عین قدرت برزگترین مظلوم تاریخ و غریب سقیفه است، فرزند کسی است که در شأن او آیات متعددی از قرآن گواه آمده است؛ مثلاً آیه اطعام، آیه زکوت، آیه ولایت، آیه تطهیر، آیه مباهله، و...

مادرش

مادرش فاطمه سیده نساء العالمین و مصداق خیر کثیر در قرآن عظیم است. دختری که خدا به وسیله او حجت خدای را بر خلق، در رابطه با زمان تمام کرد. دست او را می بوسید که دخترم فاطمه گلی از گلهای بهشت است و من از فاطمه بوی بهشت را می شنوم.

به نقل مورخان فاطمه عزیزترین دختران پیامبر و از لحاظ خلقت شبیه ترین آنها به رسول خدا و از لحاظ یادگاری، او  مهمترین یادگاری ختم انبیاء بود. او همان کسی است که کنیه اش ام ابیها درباره اش ذکر شده است.

زینب از مادری مجاهده و شهیده به دنیا آمد و از پستان چنین زن معصومه ای که تنها زن معصومه جهان اسلام است شیر نوشیده و در دامان او پرورش یافت. از مقام تطهیرش که آیه قرآن گواه آن است بهره ای یافت و از طریق آیه مباهله که مادرش مصداق نسائنای آن بوده با رسول خدا‹ص› پیوند خورد اگر چه خود بزرگ شده دامان پیامبر است.

او محرم راز مادر است و بسیاری از اسناد اسلامی، در زمینه وفات فاطمه‹س› ، مسائل مربوط به اختلافات پس از وفات رسول خدا‹ص› ، حتی مباحث مربوط به دفن امیرالمومنین(ع) و شهادت او از طریق زینب صادر شده است.

برادرانش

زینب را برادرانی معصوم و دارای مقام خلافت و امامت است.برادر ارشدش حسن بن علی، سبط اول، و یکی از دو سیّد جوانان اهل بهشت است. او امام است، مجتبی است و مقام مجتبایش مورد تأیید رسول خدا(ص) . همان که با تصمیم قهرمانانه اش بزرگترین نرمش تاریخ را در آن مقطع تاریخی حساس، به نفع اسلام نشان داد. خواری اتهام جاهلان را پسندید ولی خواری اسلام و فراموشی قرآن را نپسندید.

برادر دیگرش حسین بن علی(ع) ، دیگر جوان اهل بهشت و مصداق سخن پیامبر در این زمینه است زینب همرزم و همراه حسین است، همان حسینی که با شهادت انتخابگرانه خود بزرگترین حماسه جاوید را پدید آورد و اسلام را زندگی و تشیّع را حیات و رونقی جدید بخشید.

برادر دیگرش حضرت ابوالفضل العباس(ع) سردار رشید سپاه حسین(ع) در واقعه کربلا و سقا و علمدار اوست که خلوص و صفایش درسی برای همه عاشقان و دلدادگان راه خداست ودر عرصه عاشورا پشت و کمر حسین(ع) است، آنچنان که در وصفش پس از شهادت فرمود اینک پشتم شکست.

و دیگر برادرانش از فرزندان ام البنین که هر یک در واقعه عاشورا درخشیدند و شجاعت های بی نظیر در راه هدف مقدّس خود نشان دادند و وجودشان همچون قمرهائی به گرد خورشید حسینی(ع) بود. و هم دیگر برادرش محمد حنیفه که ظاهراً برای عارضه ای قادر به حضور در عرصه کربلا نبود.

 

ولادت زینب

بر اساس اسنادی از مولای مان علی امیر مومنان(ع)، سه فرزنددختر، و هر سه به نام زینب، و با اسم های مجدد است.

1-زینب و نام دیگرش رقیّه که ظاهراً در مدینه مدفون است.

2-زینب کبری، عقیله بنی هاشم، که در شام مدفون است( و برخی از اسناد مزار او را در مصر می دانند).

3- زینب صغری، معروف به ام کلثوم که قبر او را در شام و برخی در مصر می دانند.

سخن ما درباره زینب کبری‹س› ،سومین ثمره بوستان علی و فاطمه است که برخی مزار او را در شام و در زینبیه موجود می شناسند و گروهی مزار او را در مصر و در مکانی به همین نام ( که شاید این رأی به صواب نزدیک تر باشد ).

نظرات 9 + ارسال نظر
-- راستگو -- چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 01:46

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام
ما یک سایت جست و جو ایجاد کرده ایم که فقط سایت های به زبان فارسی در آن ثبت خواهد شد.
شاید به نظرتون کار اضافی باشه چون می شه از گوگل هم استفاده کرد.
ولی تفاوتش در این هست که ما چون سایت و یا وبلاگ های به زبان فارسی را ثبت خواهیم کرد و اگر کسی کلمه انگلیسی را جست و جو کند در نهایت با سایت و یا وبلاگ های فارسی مواجه خواهد شد که در گوگل اگر کلمه انگلیسی جست و جو کنید به سایت های انگلیسی مواجه خواهید شد.

اگر شما مایل به ثبت وبلاگ یا وب سایت خود در موتور جست و جو هستید ابتدا باید یک لینک در وبلاگ یا وب سایت خود به آدرس http://www.rastgo.com با عنوان "راستگو" بدهید و بعد در لینک زیر در خواست می دهید تا وبلاگ یا وب سایت شما در موتور جست و جو ثبت شود.
http://www.rastgo.com/submit-script/

متشکریم

یه دوست! چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 05:34

سلام [گل]
دست مریزاد و خداقوت ....
ما در http://7khatha.com هستیم. حتما سر بزنین. امکانات جالبی داره. چت روم صوتی تصویری قوی و انجمن هم داره . هر یوزر میتونه صفحه شخصی (شبیه به 360 ) داشته باشه و کلی امکانات دیگه که ارزش امتحان کردن رو داره دوست من.

[گل] به امید دیدار [گل]

آرش چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 07:43

سلام دوست خوبم.

با تبادل لینک با سایت زاویه موافقی؟
www.zavyeh.com
اگه موافقی من رو به اسم بهترین سایت ایرونی لینک کن و بعد خبرم کن.آدرس بلاگتم حتما بذار.اگه سایتم به هر دلیلی بسته بود به بلاگم بیا:
www.arash-soft.blogsky.com
آرش مدیریت سایت زاویه
www.Zavyeh.com
www.Arash-soft.blogsky.com

we چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 09:01

با عرض درود فراوان به شما دوست عزیز
امروزه درجهان یکی از بهترین و ساده ترین و پر درآمد ترین کارها، کسب و کار اینترنتی است که روش های متفاوتی دارد
ما میخواهیم خلاصه داستان کارمندی که از این راه میلیاردر شد را برایتان بازگو کنم
در امریکا کارمندی روزانه وقت کمی را صرف آپدیت کردن وبسایت خود میکرد و تبلیغات گوگل را در سایت خود قرار داده بود و درآمد کمی از این طریق به دست می آورد روزی با خود فکر کرد که اگر وقت بیشتری را صرف وبسایتش کند میتواند پول خیلی بیشتری به دست بیاورد او از کارش در اداره استعفا داد و روزانه 6 الی 7 ساعت کار میکرد و بقیه وقتش را به خوش گذرانی می پرداخت و پول کلانی را از این راه به دست آورده بود
........................................
حتما با خود میگویید او درخارج کشور بوده و در ایران چنین چیزی امکان ندارد!!! اما نه اینطور نیست ما به شما دو سیستمی را معرفی خواهیم کرد که ایرانی های داخل کشور از آن درآمد کلانی به دست آورده اند و پرداخت پول توسط این شرکت ها تضمین شده است درضمن این شرکت ها 100% قانونی هستند و دارای مجوز از جمهوری اسلامی ایران میباشند
1- سیستم کلیکی: گروه اوکسین ادز یکی از معتبرترین این شرکت ها می باشد که نحوه کار در این سیستم به این گونه است که شما پس از عضویت باید بنرهای این سایت را در وبلاگتان قرار دهید و به ازای هر کلیکی که روی بنرها می شود مبلغی که از طرف سایت تعیین شده دریافت خواهید نمود
توجه نمایید که شرکت رفاه گستر جنوببه شماره ثبت 24516 پرداخت کلیه وجوه را ضمانت می نماید.
به اطلاع شما می رسانیم در جهت تشویق شما سروران گرامی سیستم اوکسین ادز جشنواره تابستانه از اول تیرماه به مدت یکماه برگزار می گردد که کارکرد کلیه اعضاء 50 درصد بیشتر محاسبه خواهد شد.
بعنوان مثال اگر شخصی در طول یک ماه 100 هزار تومان درامد کسب نماید 50 هزار تومان هم به پورسانت وی اضافه خواهد شد و مجموعا 150 هزار تومان دریافت می نماید.
این فرصت طلایی را از دست ندهید
لینک عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?i=22810
http://www.oxinads.com/?i=22810
2- سیستم فروش محصول و دریافت پورسانت: ایران مارکت سنتر بزرگترین گروهی است که در این زمینه فعالیت دارد نحوه کار در این سیستم بدین گونه است که شما پس از عضویت برای فروش محصولات یک کد دریافت میکنید که میتوانید از هر روشی که دوست دارید محصولات را بفروشید و به صورت درصدی پورسانت خود را دریافت نمایید
لینک عضویت سریع:
http://www.iranmc.org/AdsAffiliate.php?AdsID=18545
http://www.iranmc.org/AdsAffiliate.php?AdsID=18545



mmc چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 09:39

ضمن عرض تبریک به شما دوست عزیز که توانسته اید با زحمات فراوان وبلاگ بسیار زیبای خود را به ثبت برسانید...و تشکر فراوان بابت مطالب بسیار ارزنده و فواید ان برای هر بازدید کننده ای...شما را به گروه بزرگ اوکسین ادز جهت درج وبلاگ خود و زیباسازی محیط وبلاگ، به ازای ثبت وبلاگ و واریز پول توسط ما به شماره حساب بانکی شما دعوت مینماییم...
ثبت نام با شما....بازدید روزانه از وبلاگتان و واریز پول به حساب بانکی شما توسط ما...کافیست در سایت زیر ادرس وبلاگ و شماره حساب بانکی خود را درج نمایید..در هر کجا که هستید..بعد از 24 ساعت تاثیر انرا خواهید دید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?a=22810
همچنین سایت های پر بازدید ایران ، عضویت فعالی دراین گروه دارند....به ازای هر کدام از وبلاگهایتان پول در میاورید......تعداد زیاد اعضای این گروه نشاندهنده رسمیت این گروه و هیچ گونه سوء استفاده است. فقط وبلاگ خود را ثبت نمایید و پول پارو کنید...بدون هیچ گونه چشم داشت و تضرر مالی....در هر کجا و در هر زمان و درهر وضعیت مالی که هستید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع فقط در اینجا:
http://www.oxinads.com/?a=22810
http://www.oxinads.com/?a=22810

ما منتظر شماییم به ما بپیوندید
درضمن برای فعال شدن حسابتان باید کد بنر ها را در سایتتان قرار دهید
به اطلاع شما می رسانیم در جهت تشویق شما سروران گرامی سیستم اوکسین ادز جشنواره تابستانه از اول تیرماه به مدت یکماه برگزار می گردد که کارکرد کلیه اعضاء 50 درصد بیشتر محاسبه خواهد شد.
بعنوان مثال اگر شخصی در طول یک ماه 100 هزار تومان درامد کسب نماید 50 هزار تومان هم به پورسانت وی اضافه خواهد شد و مجموعا 150 هزار تومان دریافت می نماید.
این فرصت طلایی را از دست ندهید

llki چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 10:46

آیا شما هم دوست دارید میلیونر شوید و در سواحل زیبا خانه داشته باشید؟
مگر شما درآمد میلیونی در یک ماه را دوست ندارید؟
مگر شما آینده ای تضمین شده از لحاظ مالی نمی خواهید؟
مگر شما دنبال درآمد مادام العمر نیستید؟
مگر شما دنبال یک کار کم زحمت و پر در آمد نیستید؟
مگر شما دوست ندارید که به آرزوهایتان تحقق بخشید؟
ما تمام اینها را به شما یکجا هدیه خواهیم داد
راز بزرگ میلیونر شدن را از ما بخواهید
برای پی بردن به این راز بزرگ باید عضو سایت زیر شوید
http://www.oxinads.com/?a=22810
http://www.oxinads.com/?a=22810
لینک عضویت سریع
http://www.oxinads.com/?a=22810

به اطلاع شما می رسانیم در جهت تشویق شما سروران گرامی سیستم اوکسین ادز جشنواره تابستانه از اول تیرماه به مدت یکماه برگزار می گردد که کارکرد کلیه اعضاء 50 درصد بیشتر محاسبه خواهد شد.
بعنوان مثال اگر شخصی در طول یک ماه 100 میلیون تومان درامد کسب نماید50 میلیون تومان هم به پورسانت وی اضافه خواهد شد و مجموعا 150 میلیون تومان دریافت می نماید.این فرصت طلایی را از دست ندهید
فقط تا پایان تیر فرصت دارید

moje mosbat چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 11:13

راز بزرگ پولدار شدن اینجاست
ماهانه دو میلیون تومان درآمد برای شما و اگر کمی تلاش کنید بیشتر از دو میلیون تومان
مگر میشه؟
آره حتما میشه
برای پی بردن به این راز از طریق لینک زیر عضو شوید و پس از عضویت میتوانید نحوه کسب این درآمد را از طریق وبلاگتان بیاموزید
عضویت سریع فقط در اینجا:
http://www.oxinads.com/?a=22810
http://www.oxinads.com/?a=22810
به اطلاع شما می رسانیم در جهت تشویق شما سروران گرامی سیستم اوکسین ادز جشنواره تابستانه از اول تیرماه به مدت یکماه برگزار می گردد که کارکرد کلیه اعضاء 50 درصد بیشتر محاسبه خواهد شد.
بعنوان مثال اگر شخصی در طول یک ماه 100 هزار تومان درامد کسب نماید 50 هزار تومان هم به پورسانت وی اضافه خواهد شد و مجموعا 150 هزار تومان دریافت می نماید.
این فرصت طلایی را از دست ندهید

[ بدون نام ] یکشنبه 28 تیر 1388 ساعت 20:28 http://oxinads.com/?i=35758

ضمن عرض تبریک به شما دوست عزیز که توانسته اید با زحمات فراوان وبلاگ بسیار زیبای خود را به ثبت برسانید...و تشکر فراوان بابت مطالب بسیار ارزنده و فواید ان برای هر بازدید کننده ای...شما را به گروه بزرگ اوکسین ادز جهت درج وبلاگ خود و زیباسازی محیط وبلاگ، به ازای ثبت وبلاگ و واریز پول توسط ما به شماره حساب بانکی شما دعوت مینماییم...
ثبت نام با شما....بازدید روزانه از وبلاگتان و واریز پول به حساب بانکی شما توسط ما...کافیست در سایت زیر ادرس وبلاگ و شماره حساب بانکی خود را درج نمایید..در هر کجا که هستید..بعد از 24 ساعت تاثیر انرا خواهید دید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?i=35758
همچنین سایت های پر بازدید ایران ، عضویت فعالی دراین گروه دارند....به ازای هر کدام از وبلاگهایتان پول در میاورید......تعداد زیاد اعضای این گروه نشاندهنده رسمیت این گروه و هیچ گونه سوء استفاده است. فقط وبلاگ خود را ثبت نمایید و پول پارو کنید...بدون هیچ گونه چشم داشت و تضرر مالی....در هر کجا و در هر زمان و درهر وضعیت مالی که هستید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع فقط در اینجا:
http://www.oxinads.com/?i=35758
http://www.oxinads.com/?i=35758
ما منتظر شماییم به ما بپیوندید
درضمن برای فعال شدن حسابتان باید کد بنر ها را در سایتتان قرار دهید
به اطلاع شما می رسانیم در جهت تشویق شما سروران گرامی سیستم اوکسین ادز جشنواره تابستانه از اول تیرماه به مدت یکماه برگزار می گردد که کارکرد کلیه اعضاء 50 درصد بیشتر محاسبه خواهد شد.
بعنوان مثال اگر شخصی در طول یک ماه 100 هزار تومان درامد کسب نماید 50 هزار تومان هم به پورسانت وی اضافه خواهد شد و مجموعا 150 هزار تومان دریافت می نماید.
این فرصت طلایی را از دست ندهید

[ بدون نام ] یکشنبه 28 تیر 1388 ساعت 20:33 http://www.oxinads.com/?i=35758

ضمن عرض تبریک به شما دوست عزیز که توانسته اید با زحمات فراوان وبلاگ بسیار زیبای خود را به ثبت برسانید...و تشکر فراوان بابت مطالب بسیار ارزنده و فواید ان برای هر بازدید کننده ای...شما را به گروه بزرگ اوکسین ادز جهت درج وبلاگ خود و زیباسازی محیط وبلاگ، به ازای ثبت وبلاگ و واریز پول توسط ما به شماره حساب بانکی شما دعوت مینماییم...
ثبت نام با شما....بازدید روزانه از وبلاگتان و واریز پول به حساب بانکی شما توسط ما...کافیست در سایت زیر ادرس وبلاگ و شماره حساب بانکی خود را درج نمایید..در هر کجا که هستید..بعد از 24 ساعت تاثیر انرا خواهید دید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?i=35758
همچنین سایت های پر بازدید ایران ، عضویت فعالی دراین گروه دارند....به ازای هر کدام از وبلاگهایتان پول در میاورید......تعداد زیاد اعضای این گروه نشاندهنده رسمیت این گروه و هیچ گونه سوء استفاده است. فقط وبلاگ خود را ثبت نمایید و پول پارو کنید...بدون هیچ گونه چشم داشت و تضرر مالی....در هر کجا و در هر زمان و درهر وضعیت مالی که هستید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع فقط در اینجا:
http://www.oxinads.com/?i=35758
http://www.oxinads.com/?i=35758
ما منتظر شماییم به ما بپیوندید
درضمن برای فعال شدن حسابتان باید کد بنر ها را در سایتتان قرار دهید
به اطلاع شما می رسانیم در جهت تشویق شما سروران گرامی سیستم اوکسین ادز جشنواره تابستانه از اول تیرماه به مدت یکماه برگزار می گردد که کارکرد کلیه اعضاء 50 درصد بیشتر محاسبه خواهد شد.
بعنوان مثال اگر شخصی در طول یک ماه 100 هزار تومان درامد کسب نماید 50 هزار تومان هم به پورسانت وی اضافه خواهد شد و مجموعا 150 هزار تومان دریافت می نماید.
این فرصت طلایی را از دست ندهید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد